Winkler Tamás és Turi Gábor
Nemsokára jön a cikk! Gyere majd vissza!
Véget ért a siklóernyős Magyar Nemzeti bajnokság, ami idén a szlovének igényesen rendezett Serial Cup 2013-as versenyére szerveztek.
Az eredmények az alábbi linken találhatóak. Gratulálunk a nyerteseknek!
Laikusok számára a siklóernyőn talán a zsinórok a legszembetűnőbbek és először értetlenül állnak az előtt, hogy a pilóta nem gabalyodik bele. Pedig a zsinórzat, ami a pilótát a kupola alatt tartja, egy fejlett technológia, amire a legtöbb pilóta nem szentel elegendő figyelmet.
A Thermik magazin 8_2013 cikke alapján megírt teljes cikket az alábbi linken éred el.
2012 szeptember közepén az Ozone publikálta nr.: 2972422 számon nyilvántartásba vett szabadalmát. A szabadalom elnevezése elég hosszúra sikerült: „Szárnyprofil, a belépő él megerősített belső részén található nyílással”. Nézzük meg, mi is az az újdonság, amit mi „SharkNose” (Cápaorr) néven említünk.
Sajnos még az oktatók között is alig akad aki tisztán látna ebben a kérdésben, pláne a pilóták között. Még sajnálatosabb, hogy sokszor a magukat "műszaki" bevizsgálóknak mondóknak sincs fogalmuk arról, hogy mi is a fenti rövidítések közti különbség és mi a jelentőségük. Szerencsére megindult egy folyamat, melynek során egy szervezet már elhatárolódott a "kézrátételes" műszaki vizsgálattól. Remélem, hogy eljön az idő, mikor Magyarországon is kikopik az a gyakorlat, mikor egy szimpla porozitásméréssel elintézik a műszaki vizsgálatot és áttérünk a nyugaton már évek óta alkalmazott eljárásra (siklóernyő műszaki vizsgálat a Pro-design Hungary Kft-nél; videókkal szemléletessé tett cikkhez kattints ide).
Részletes összeállítás DHV, LTF, EN témában az alábbi linken érhető el!
A képen a siklóernyő zsinór HELYES bekötését látod. A lényeg, hogy a csomó a kupolán lévő fül anyagát körebfogja! A Te ernyődön hogy vannak?
Gondoltunk egyet és megcsináltuk, ha kell, hát jó, ha nem, akkor is.